środa, 10 września 2014

Inspiracje vol.3

Dzisiaj inspiracją po raz kolejny była muzyka. Muzyka dobra, łatwa i przyjemna. Może najpierw zobaczmy, co to za muzyka...

Sting - I Hung My Head

Cover piosenki Johnny'ego Casha pod tym samym tytułem wykonywany przez Stinga. Jakoś bardziej mi się podoba. Tak czasem bywa, iż covery są nierzadko lepsze od oryginałów. Chociaż akurat "lepsze" to nie jest najlepsze określenie. Inne. O tak, inne.
Ten cover jest dla mnie przystępniejszy. Muzyka kowbojska, od razu czuje się powiew wietrzyku na twarzy i promyki słońca, od razu widzi się galopującego Johna Wayne'a albo Clinta Eastwooda.

Zapytacie, do czegóż mnie ten utwór zainspirował? A do tego, aby przetłumaczyć tekst na swoją własną modłę. :)
No, to może bez większych wstępów... Zapraszam na zwieszanie łba.

I hung my head.

Pewnego ranka
by zabić czas
Wziąłem flintę brata
i poszedłem w las
Samotny jeździec
doliną mknął
Śledziłem go lufą
chcąc poćwiczyć dłoń
Nagle karabin
w dłoniach moich drgnął
wystrzału huk
szedł doliną
Choć konik biegł dalej
nie żył już człek...
Zwiesiłem łeb
Zwiesiłem łeb

Biegłem i biegłem
by przerwać sen
Cisnąłem broń brata
prosto w strumień
Pobiegłem tam, gdzie
kopali sól
Gdy mnie znaleźli
koiłem ból
Zapytał Szeryf:
"I dlaczegoś wiał?"
Wtedy doszło do mnie
żem zabić musiał
Myśli tak ciężkie, jak
ołowiu skrzep...
Zwiesiłem łeb
Zwiesiłem łeb

W sądzie już czeka
chyba cała wieś
Głos sędziego zabrzmiał
z wysoka gdzieś
"Wytłumacz wszystkim
motywy swe
Potem się okaże
czy skarzemy cię"
Mówię: "Poznałem
złej kostuchy cios
Łzy moczą sierocy
i wdowi nos
Przebaczenia błagam!
Śmierci! Bom kiep..."
Zwiesiłem łeb
Zwiesiłem łeb

Pewnego ranka
by zabić czas
Słucham, jak szubienic
cały mruczy las
Rozum to, czy mój
wzrok myli mnie
Lecz samotny jeździec
doliną mknie
Przyjechał spojrzeć
co też zrobią mi
Razem będziemy
do końca Dni
Przysypie mnie łaska
i łopaty gleb...
Zwiesiłem łeb
Zwiesiłem łeb

Ale my nie zwieszajmy łbów! Zwłaszcza, że na pewno umierało się mu lekko, pod słonecznym niebem Kalifornii! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz