poniedziałek, 31 lipca 2017

Widmowy Pamiętnik

Hej!

Ostatni dzień lipca, wigilia sierpnia, połowa lata…
Jak wspomniałem na fejsie rano, lipiec ma szalone, czerwono-zielone barwy. Tak właśnie widziałbym lipiec. Sierpień zawsze był dla mnie bardziej stonowany i… upalny. W moim odczuciu upalny. Kojarzy mi się ze żniwami i bliskością szkoły. Znaczy się, tak mi się kojarzył, gdy jeszcze do szkoły chodziłem. Teraz pierwsze, co mi przychodzi na myśl, to ognisko. Tak, sierpniowe ogniska są super. Spadające gwiazdy i wino. Pięknie.




Długo mnie tutaj nie było, ale wracam. Mam nadzieję, że do regularnych wpisów, o tak. W międzyczasie blożkowi stuknęło trzy lata, o ile dobrze liczę. Całkiem niezły stan… już w sierpniu postaram się o jakieś małe podsumowanko, trochę z poślizgiem, ale cóż – chaos to drugie imię Widma. J

Mam dla Was tworek. Tworek związany z tym, o czym pisałem na początku… czyli z sierpniem. Stary to tworek, oj stary… ale jakoś tak bardzo go lubię. Czekałem na odpowiedni sierpień, aby Wam go zaprezentować.
Coś czuję, że ten sierpień, który przyjdzie do nas za dwie godziny, będzie właśnie takim wyjątkowym sierpniem… czego sobie i Wam życzę.


***


Kołysanka sierpniowa

Ach śpij, bo nocą, bo nocą
Gwiazdy się na niebie złocą...
Księżyc idzie w srebrnym szalu
Szykować skrzynie i wory -
Już zbliżają się pomału
Gwiazdozbiory.

Ach śpij, bo właśnie, bo właśnie
Gwiazdy zasłuchane w baśnie…
Księżyc baśnie w gwiazdy leje
Widać zmarszczkę mu na czole.
„Kiedy w końcu mi dojrzeje
Gwiazdopole?”

Ach śpij, nie lekko, nie lekko
Zasiać gwiazdami poletko…
Księżyc z każdym krokiem chudnie
Sierp wilgotny ma od rosy
Zaczął się sierpień - z nim cudne
Gwiazdokosy

Ach śpij, tak blisko, tak blisko
Gwiazdy wpadają w ognisko…
Księżyc, choć zadowolony,
Zniknął. Nie ma na to rady.
Obserwuje z ciemnej strony
Gwiazdospady.


***

Do zobaczenia tutaj już niebawem, Wielebni! Życzę wam gwiazdospadów w ognisko! Spójrzcie czasem w nocne niebo…

DobSIERraPIEŃnoc!

4 komentarze:

  1. Dzień dobry!
    Chcesz poćwiczyć swoje pisarskie umiejętności i przy okazji wygrać książki, upominki, reklamę bloga i grafikę? Tak? W takim razie zapraszam Cię serdecznie do konkursu literackiego „Już nie zapomnisz mnie”
    www.przedwojenny-konkurs.blogspot.com
    Wystarczy napisać opowiadanie o dowolnej tematyce do 5 stron i… co dalej? Dowiedz się szczegółów, czytając regulamin na blogu.
    Niech pamięć o naszych artystach nadal trwa, a osoby lubiące pisać – doskonalą swe pióro!
    Pozdrawiam ciepło!

    Ps. Przepraszam za autoreklamę, lecz nie znalazłam innej zakładki. Wiadomo, jak trudno jest się zareklamować. A może akurat Cię zainteresuje konkurs?

    OdpowiedzUsuń
  2. Z racji mojego statusu młodej mamy - prześpiewałam ten wiersz z przyjemnością.

    I.

    P.S. Listopadowe ogniska też są fajne... jak są :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic tak nie rozwesela, jak ognisko listopadową porą... :)

      Usuń